Blogginlägg
Vad är blankning? → Enkel och lättläst guide
[ Blogginlägget är skrivet av: Västkustinvesteraren ] Blankning Vad är blankning? Blankning är att ta position för nedgång i en aktie eller annat värdepapper. Det gör man genom att låna aktier och sedan sälja dem. När kursen fallit köper man tillbaka aktierna till ett lägre pris och lämnar dem åter till den…
Läs hela blogginlägget av Västkustinvesteraren här: Vad är blankning? → Enkel och lättläst guide
Läs hela blogginlägget av Västkustinvesteraren här: Vad är blankning? → Enkel och lättläst guide